Kiss Pál Tamás számtalan nemzetközi versenyen képviselte már hazánkat az elmúlt években. Féléves szünet után, ismét ezt teszi majd a soron következő németországi rallycross EB futamon, amely június 19-21. között rendeznek a Hamburg mellett található Esteringen.
A 24 éves pilóta hét év nemzetközi formaautós versenyzés után döntött a szakág váltás mellett és idén mutatkozott be a hazai rallycross bajnokság királykategóriájában, ahol három futam alatt már egy győzelmet és egy harmadik helyezést is elkönyvelhetett.
A vártnál gyorsabb fejlődés hatására Tamás úgy döntött, hogy nemzetközi bemutatkozását is előre hozza, és már a júniusi EB futamon rajthoz áll. A két értékelés közös lebonyolításának köszönhetően a magyar pilóta a szabadedzések és az előfutamok során a VB mezőnyével is összemérheti a tudását az autósport különböző kategóriájának bajnokaival, akár az aktuális rallycross és a korábbi rally világbajnok Petter Solberggel, vagy éppen a kétszeres DTM bajnok Mattias Ekströmmel is megmérkőzhet.
A miskolci versenyző számára most még nem a legnagyobb nevek legyőzése lesz a cél, hanem a tanulás és a hasznos tapasztalatok gyűjtése, hiszen eddigi rövid rallycrossos pályafutása során még nem versenyzett ilyen erős mezőnyben és a pálya is ismeretlen számára.
A minél eredményesebb szereplés érdekében természetesen a versenyautó is átesett némi fejlesztésen. Az 550 lóerős Skoda Fabia MKII-es kapott négy világbajnoki színvonalú Reiger gátlót, új fékeket, és a váltó végáttételen is változtattak a csapat szerelői, melyet egy teszt során már ki is próbáltak.

kiss pal tamas eb

A nemzetközi debütálás előtt még a magyar pontvadászatban is helyt kell állnia Kiss Pál Tamásnak. A következő fordulót az előttünk álló hétvégén rendezik azon a nyirádi pályán, amelyre korábban az EB mezőnye is többször ellátogatott.
Kiss Pál Tamás a KPT Mediának nyilatkozott:
„Nagy öröm számomra, hogy végre hivatalosan is bejelenthetem, hogy ott leszek a németországi EB futamon. Már nagyon várom, hogy ott álljak a rajtrácson és méltó módon képviselhessem a magyar színeket. Úgy érzem a hazai bajnokságban rengeteg hasznos tapasztalatot szereztem és remek csatákat vívtam, így magabiztosan mutatkozhatok be nemzetközi szinten is. Az aszfaltos részeken otthon érzem magam és a murvás részeken is sokat javultam már. Jelen pillanatban még egy nagyon hosszú út elején járunk, így elsősorban a tanulás lesz a célunk Németországban. Újoncnak számítok még ebben a szakágban, a mezőny is nagyon erős lesz és a pályán sem jártam még soha, így komoly kihívás előtt állok.
Úgy érzem most még nincs semmiféle eredménykényszer, de ettől függetlenül szeretnék minél jobb helyezést elérni. Ha sikerülne a legjobb tíz között végezni, akkor maximálisan elégedett lennék. A folytatásról még egy kicsit korai beszélni, de szeretném, hogy ha ez a bemutatkozás egy hosszú távú, sikeres nemzetközi szintű rallycross karrier első állomása lenne.”

Harmadik alkalommal láthatták a repülő- és az autósport szerelmesei a Nagy Futam elnevezésű rendezvényt, melynek évről évre Budapest szíve ad otthont.
Idén is rengeteg néző látogatott ki az eseményre. Volt kicsi és nagy, szakértő és kíváncsiskodó egyaránt.
A műsor legnagyobb sztárja kétségkívül a Ferrari 2007-es Forma-1-es világbajnoka, a finn Kimi Räikkönen volt, de megtisztelte a magyar sportbarátokat a már visszavonult, skót David Coulthard, aki 247-szer rajtolt el Forma 1-es versenyen és a még mindig aktív, orosz Daniil Kvyat is.
A Nagy Futam III két részből álló programmal szórakoztatta a publikumot.
A délelőtti légibemutató keretében megcsodálhattuk a magyar honvédség helikoptereit, Besenyei Péter műrepülő világbajnok és Veres Zoltán Európa-bajnok lenyűgöző figuráit és a már megszokott utasszállító repülőgépet. Ezúttal egy Boeing 737-400-as gép húzott el a Duna felett.
Délután az autósok és motorosok vették át a főszerepet.
Kimi Räikkönen, David Coulthard és Daniil Kvyat a Ferrari és a Red Bull -természetesen régebbi- autóival szaggatták az aszfaltot, míg a magyarok büszkesége, a túraautó-világbajnokság (WTCC) hétvégi mogyoródi futamára készülő Michelisz Norbert a Honda Civic-kel vezette fel a túraautósokat, köztük a sorozat tavalyi világbajnokát, az argentin José Maria Lópezt.
A Forma-1 történetének eddigi egyetlen magyar versenyzője és pontszerzője, Baumgartner Zsolt egy, a Renault-világsorozatban (WSR) használt versenygéppel száguldott végig a pályán, majd a kamion Európa-bajnok Kiss Norbert, valamint egy MAN típusú kamionnal a terepralis Szalay Balázs tartott bemutatót a lelkes közönségnek.
A motorokért rajongók sem maradtak le semmiről, a 2007-es gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentiméteres kategóriájának világbajnoka, Talmácsi Gábor saját csapatát vezetve tisztelgett a Duna-parti tömeg előtt, akik a driftesek és a különböző kategóriákban érdekelt zárt karosszériás versenyautók  -többek között Ferrarik, Maseratik, Porschék és BMW-k- után, a program zárásaként újra láthatták a Forma-1-es pilótákat.
nagy_futam2015_1
nagy_futam2015_1
nagy_futam2015_2
nagy_futam2015_2
nagy_futam2015_3
nagy_futam2015_3
nagy_futam2015_4
nagy_futam2015_4
nagy_futam2015_5
nagy_futam2015_5
nagy_futam2015_6
nagy_futam2015_6
nagy_futam2015_7
nagy_futam2015_7
nagy_futam2015_8
nagy_futam2015_8
nagy_futam2015_9
nagy_futam2015_9
nagy_futam2015_10
nagy_futam2015_10
nagy_futam2015_11
nagy_futam2015_11
nagy_futam2015_12
nagy_futam2015_12
nagy_futam2015_13
nagy_futam2015_13
nagy_futam2015_14
nagy_futam2015_14
nagy_futam2015_15
nagy_futam2015_15
nagy_futam2015_16
nagy_futam2015_16
nagy_futam2015_17
nagy_futam2015_17
nagy_futam2015_18
nagy_futam2015_18
Previous Next Play Pause

Csodálatos hétvégén van túl a magyar autósport, kétszer is magyar győzelmet ünnepelhettünk a Hungaroringen.
A túraautú-világbajnokság (WTCC) mezőnye hagyományosan május elején látogat Magyarországra. Évről évre rengeteg szurkoló tölti meg a mogyoródi aszfaltcsík lelátóit, fantasztikus hangulatot teremtve szurkolnak Michelisz Norbinak és a hétvége betétfutamain szereplő magyar versenyzőknek.
A szombati időmérő eredménye alapján, Norbi az első futamot a 10., míg a másodikat az első helyről kezdhette meg.
Az első futam rajtja kissé nehézkesre sikeredett. A már nem éppen tejfölös szájú Yvan Muller nem találta meg a helyét a rajtrácson, így egy extra felvezető körre kényszerültek a versenyzők, emiatt egy körrel rövidebbre
csonkult a verseny.
Norbi nagyszerűen rajtolt, rögtön feljött a hetedik helyre, ám a második körben már nem tudta maga mögött tartani a brit Tom Chiltont, aki keményen támadta őt. A magyar versenyző nem kockáztatott, hiszen a második futamot a pole pozícióból kezdhette és egy esetleges koccanás beláthatatlan következményekkel járt volna.
Az élen Lopez megelőzte az első helyről induló Mullert és magabiztosan tartotta pozícióját a futam végéig.
Az első versenyen kevés akciót láthattunk, de ezt nem igazán bántuk, mert lélekben már mindenki a második futamra készült.

wtcc2015 2

A második versenyt az első helyről kezdő Michelisz némileg gyengébben rajtolt, mint a második pozícióból induló Tom Chilton, ennek ellenére tartani tudta vezető helyét az első kanyarban, sőt még a holland Tom Coronel is közéjük tudott férkőzni.
A kör közepén, Huffot megpörgették, de nem kellett pályára küldeni a Safety Cart.
A célegyenesbe fordulva hatalmas ováció jelezte, hogy a magyar versenyző áll az élen, s megszerzett előnyét a második kör végére tovább növelte.
A kezdeti izgalmak után már csak azon kellett drukkolnunk, hogy a technika ördöge hagyja nyugodtan versenyezni pilótánkat. Michelisz remek köröket autózott, melyek végén azt konstatálhattuk, hogy újra és újra növelte előnyét. Zengő Zoltánék -ahogy azt már a ringen megszokhattuk- egy hullámhosszra kerültek a közönséggel, szinte együtt drukkoltak. Időközben Coronel a számunkra legtökéletesebb munkát végezte, remekül tartotta fel a mezőnyt, biztosítva a szabad versenyt Norbinak.
Az utolsó kör kezdetére kiautózott 9.2 mp előny már több volt, mint megnnyugtató, így igazi ünnep vette kezdetét a boxban és a lelátón egyaránt.

TÚRAAUTÓ-VB 3. ÁLLOMÁS, HUNGARORING

1. futam:
1. José María López (argentin, Citroën C-Elysée)
2. Yvan Muller (francia, Citroën C-Elysée) 3.958 mp h.
3. Hugo Valente (francia, Chevrolet Cruze) 10.290 mp h.
...
8. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic) 15.548 mp h.

2. futam:
1. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic)
2. Tom Coronel (holland, Chevrolet Cruze) 7.103 mp h.
3. Tom Chilton (brit, Chevrolet Cruze) 9.315 mp h.

Michelisz Norbi győzelme mellett Ficza Ferenc sikerének is tapsolhattunk.
A túraautó Európa-bajnokság (ETCC) szombati futamán a 18 esztendős magyar versenyző végzett az élen, míg vasárnap Dusan Borkovic mögött a második helyet szerezte meg.

wtcc2015_1
wtcc2015_1
wtcc2015_2
wtcc2015_2
wtcc2015_3
wtcc2015_3
wtcc2015_4
wtcc2015_4
wtcc2015_5
wtcc2015_5
wtcc2015_6
wtcc2015_6
wtcc2015_7
wtcc2015_7
wtcc2015_8
wtcc2015_8
wtcc2015_9
wtcc2015_9
wtcc2015_10
wtcc2015_10
wtcc2015_11
wtcc2015_11
wtcc2015_12
wtcc2015_12
wtcc2015_13
wtcc2015_13
wtcc2015_14
wtcc2015_14
wtcc2015_15
wtcc2015_15
wtcc2015_16
wtcc2015_16
wtcc2015_17
wtcc2015_17
wtcc2015_18
wtcc2015_18
wtcc2015_19
wtcc2015_19
wtcc2015_20
wtcc2015_20
wtcc2015_21
wtcc2015_21
wtcc2015_22
wtcc2015_22
wtcc2015_23
wtcc2015_23
wtcc2015_24
wtcc2015_24
wtcc2015_25
wtcc2015_25
wtcc2015_26
wtcc2015_26
wtcc2015_27
wtcc2015_27
wtcc2015_28
wtcc2015_28
wtcc2015_29
wtcc2015_29
wtcc2015_30
wtcc2015_30
wtcc2015_31
wtcc2015_31
wtcc2015_32
wtcc2015_32
wtcc2015_33
wtcc2015_33
Previous Next Play Pause



Mesébe illően sikerült Kiss Pál Tamás hazai ralikrosszos debütálása, hiszen a korábbi formaautós versenyző szinte végig hibátlan versenyzést bemutatva diadalmaskodott Máriapócson, ahol az elmúlt hétvégén rendezték az Országos Rallycross Bajnokság idei második fordulóját.
A KPT Media beszámolója szerint a 23 éves pilóta már az első vasárnapi szabadedzés során megmutatta, hogy ez alkalommal is komolyan kell vele számolni. A kezdeti lendület pedig később sem tört meg, ugyanis a tehetséges versenyzőnek sikerült megnyernie a saját előfutamát és az összetett tekintve is ő várhatta a legkedvezőbb pozícióból a folytatást csak úgy, mint két héttel korábban a Slovakiaringen.
A történet ezúttal azonban sokkal jobban alakult, hiszen a miskolci kiválóság hétfőn a második előfutamát is megnyerte és összesítésben is csak Kárai Tamás tudta őt felülmúlni. A harmadik előfutamban - akárcsak az elsőben - ismét összecsapott a két Tomi. A rajt Kárainak sikerült jobban, majd ezt az előnyt hibátlan autózással tovább növelte és meg is tartotta egészen a leintésig.
Összesítésben a három előfutam után Kiss Pál Tamás zárt az élen, így 16 bajnoki pontot kapott. Kotán, Kárai, Simon és Harsányi volt a további sorrend.
A keresztbeverések, a kiesések és a műszaki hibák miatt a nagyágyúk a páratlan sorszámú helyeken végeztek, így az elődöntőben igazi halálcsoport alakult ki: Kiss Pál Tamás, Kárai Tamás, Harsányi Zoltán és Wieszt Jankó is egy csoportba került.

kiss pal tamas mariapocs3

A várakozásoknak megfelelően, így az első elődöntő igazán kiélezett küzdelmet hozott melyből végül a Speedbox versenyzője került ki győztesen. A több nemzetközi sorozatban is futamgyőzelmet szerző pilóta mellett Harsányi Zoltán, Wieszt Jankó, Alois Höller, Kotán Péter és Simon Zoltán kvalifikálta magát a szuperdöntőbe.
A nap legjobban várt eseménye végül a vártnál kevesebb izgalmat hozott, de Tomi ezt egyáltalán nem bánta. Győzelme egy remek rajt után egyetlen pillanatig sem forgott igazán veszélyben, így az új kategóriában már a második versenyhétvégén felállhatott a dobogó legtetejére, akárcsak 2011-ben a GP3-ban, ahol Barcelonában szintén a második fordulóban diadalmaskodott újoncként.
„Azt hiszem, nyugodtan mondhatom, hogy sokáig emlékezetes marad ez a hétvége. Örülök, hogy az előrejelzések ellenére jó idő volt és sokan kilátogattak, hogy biztassanak bennünket. Nagy öröm, hogy a nálam jóval tapasztaltabb versenyzőkkel is fel tudtam venni a kesztyűt ezen a hétvégén. Kárai Tomival vívtam a legkiélezettebb csatákat, de a technika ördöge sokszor keresztbe tett neki ezúttal. A mai nap legizgalmasabb része az elődöntő volt, hiszen igazi halálcsoportba kerültem, de sikerült elsőként célba érnem. A szuperdöntő leintése után pedig fantasztikus érzés volt a dobogó legtetején állni. Hatalmas elismerés ez számomra és természetesen a csapat számára is. Jelen pillanatban azonban talán még ennél is fontosabb, hogy technikai hiba nélkül végigmentem és fontos tapasztalatokat szereztem. Rengeteget fejlődtem, de úgy gondolom, hogy még mindig van mit tanulnom, főleg a murvás részeken, illetve bizonyos versenyszituációkban. Alig várom, hogy újra autóba ülhessek és folytatódjon ez a tanulási folyamat!" – mondta el a verseny után Kiss Pál Tamás.

A SportMindenkinek.hu egy teljes funkciós sportportál. Folyamatosan bővülő kínálatunkban nemre, korra és eredményességre való tekintet nélkül, bárki megmutathatja magát.
A sport legyen öröm, a sport legyen mindenkié!

Emberi Erőforrások Minisztériuma