Európa-bajnoki 6. hely, mosoly és könnyek Kiss Pál Tamás első nemzetközi rallycross futamán.
A KPT Media beszámolója szerint Kiss Pál Tamás a Hansen Talent Developement színeiben egy Peugeot 208-assal mutatkozhatott be a Rallycross EB zárófutamán az olaszországi Franciacortában. A versenyhétvégét megelőzően a cél a döntőbe jutás volt.
„A hétvége előtt sokan kérdezték tőlem, hogy milyen eredményt szeretnék elérni. Magam sem voltam teljesen biztos benne, hogy mi lehet reális célkitűzés, mert kívülről teljesen más megítélni az erőviszonyokat, de a magyar bajnokságban megszerzett futamgyőzelem, és az autóval az első teszten szerzett tapasztalatok után, a döntőbe jutásban reménykedtem.” – kezdte az értékelést Tamás.
Az előfutamok során nemcsak az autót, a pályát és a nemzetközi légkört kellett megismerni, a lebonyolítás szabályai folytán sokszor a VB élmenőkkel is komoly csatákban kellett helytállni. A 24 éves pilóta körről, körre fejlődött, a negyedik előfutamot már magabiztosan nyerte. A jó időeredményeknek és a kiegyensúlyozott versenyzésnek köszönhetően, végül negyedikként jutott az elődöntőbe.
„A svédországi teszt után tudtam, hogy mire képes az autó és a csapat, de azon még én is meglepődtem egy kicsit, hogy ennyire elől tudtunk lenni ebben az erős Eb mezőnyben. Fantasztikus érzés volt negyedikként elődöntőbe jutni.” – mondta el a korábbi GP3-as versenyző.
Az elődöntőben egy tökéletes rajt után a miskolci pilóta szinte állva hagyta a nála jóval több rutinnal rendelkező ellenfeleit, és végig vezetve, elsőként ért célba.
Hiába kvalifikálta magát azonban a döntő rajtrácsának első sorába, mert versenyautójának generátora már a középdöntő negyedik körének végén tönkrement. A néhány perces szervizidő alatt az egész hétvége során kiváló munkát végző csapat, nem tudta kicserélni a generátort, így Tomi ugyan felállt a rajtrácsra a döntőben, ám elrajtolni már nem sikerült.
„Álomszerű volt az egész hétvége egészen a döntőig, a generátor meghibásodása azonban mindenkit visszarángatott egy kicsit valóságba. Végig egy csapatként küzdöttünk és akárcsak én, a srácok is mindent beleadtak. Voltak olyanok a csapatban, akik rettenetesen dühösek voltak, míg mások a sírás határán álltak. A keserű befejezés miatt végül mindenkiben volt egy kis hiányérzet, de volt okunk az örömre is, hiszen az előzetesen kitűzött célunkat elértük.” – mondta a döntő után a paddockban Tomi.
Javítani viszont lesz lehetőség bőven, hiszen a tervek szerint Tamás a jövőben, a hazai szereplés mellett már szeretne teljes szezont futni az Európa-bajnokságon is.
„A generátor hibáját leszámítva élveztem minden egyes pillanatot ezen a versenyhétvégén. A szervezők és a versenytársak is nagyon kedvesen fogadtak, mindenkitől kiemelt figyelmet kaptam, a pályán persze már senki nem kímélt senkit. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, szárazon és esőben is vezethettem. A verseny végén pedig nagyon sok pozitív visszajelzés kaptam, ami nagyon jól esett. Remek volt látni az elhivatottságot az arcokon és a szenvedélyt a szemekben. Ez az a közeg, amit igazán kedvelek, és itt szeretnék versenyezni jövőre. Annak pedig külön örülök, hogy végignézhettem, ahogy Szabó Krisztián a Super 1600-as kategóriában EB bronzérmet szerzett, gratulálok neki!” – fejezte be Kiss Pál Tamás.

Az EB Supercars döntő eredménye:
1. Tommy Rustad (Volkswagen Polo)
2. Jean-Baptiste Dubourg (Citroen C4)
3. Ole-Christian Veiby (Volkswagen Polo)
4. Peter Hedstrom (Ford Fiesta)
5. Jerome Grosst-Janin (Peugeot 208)
6. Kiss Pál Tamás (Peugeot 208)

A péntek esti nyitóünnepséggel hivatalosan is megkezdődött az első Európa Játékok Azerbajdzsán fővárosában, Bakuban.
Az ünnepségre zsúfolásig megtelt a multisporteseményre épített, 65 ezer néző befogadására alkalmas Nemzeti Stadion, amely a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságon négy mérkőzésnek ad otthont.
A pénteki esti show-ban központi szerepet játszott az azeri kultúra, párhuzamba állítva azt a modern Európával. A Dimitrisz Papajoannu által rendezett (az ő nevéhez fűződik a 2004-es athéni olimpia nyitóünnepsége is), látványos fény- és hangeffektekkel színezett műsorban több mint kétezren működtek közre.
„Azerbajdzsán nagyon büszke arra, hogy Baku adhat otthont az első Európa Játékoknak. Fiatal állam vagyunk, de az elmúlt 24 évben fantasztikus modernizáción estünk át, ami lehetővé tette, hogy ilyen rövid idő alatt megrendezzünk egy ekkora eseményt” – fogalmazott beszédében Mehriban Alijeva azeri First Lady, a szervezőbizottság elnöke, majd átadta a szót az Európai Olimpiai Bizottság első emberének.
„Az európai sport egyik mérföldkövét tettük le azzal, hogy immár Európa is rendelkezik saját multisporteseménnyel. Sokunk számára évtizedes álom vált valóra. Nincs kétségem afelől, hogy Azerbajdzsán kifogástalan házigazda lesz” – mondta Patrick Hickey az EOB zászlaja előtt, melynek felvonásában Fazekas-Zur Krisztina olimpiai bajnok kajakosunk is közreműködött.
Veréb István birkózót érte az a megtiszteltetés, hogy a magyar zászlót vihette, és a bizalmat a szőnyegen szeretné meghálálni: feltett szándéka, hogy világ- és Európa-bajnokság után az Európa Játékokon is dobogóra állhasson.

opening ceremony baku2015 1

„Ilyen alkalomra egy sportoló életében egynél többször nemigen kerülhet sor. Nagy ajándék annak, aki ebben részesül. Én ezt egy éremmel szeretném meghálálni Bakuban, bár igaz, nem lesz könnyű dolgunk, hiszen igen erős válogatottak lépnek majd szőnyegre az azeri fővárosban" – nyilatkozta korábban a mob.hu-nak.
Veréb István mellett 195 magyar versenyző vesz részt a játékokon, az eredeti, 200-as csapatlétszám sérülések miatt csökkent le.
Sportolóink körében hatalmas sikert aratott a formaruha, amelyben a mostani ünnepségen is felvonultak. A Used tervezőként vett részt a munkában, míg a kivitelező az a Kézmű Kft., amely Magyarország legnagyobb, megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató vállalata.
A versenyprogram kapcsán érdemes megjegyezni, hogy indulóink közül csupán kajakosaink és kenusaink nem Bakuban állnak rajthoz, ők a fővárostól 350 kilométerre fekvő Mingacsevirben szállnak hajóba.
A multisportesemény rangját növeli, hogy tizenkét sportág (asztalitenisz, atlétika, birkózás, íjászat, judo, kerékpár, ökölvívás, röplabda, sportlövészet, taekwondo, triatlon, úszás) küzdelmei az olimpiai kvalifikációba is beleszámítanak.
Judóban tavasszal elmaradt a glasgow-i Európa-bajnokság, annak szerepét az Európa Játékok tölti be.
A június 28-ig tartó eseményen 50 ország több mint 6000 sportolója méri össze tudását 20 sportág 253 versenyszámában.
Bővebb információ a Magyar Olimpiai Bizottság honlapján található.

Kiss Pál Tamás számtalan nemzetközi versenyen képviselte már hazánkat az elmúlt években. Féléves szünet után, ismét ezt teszi majd a soron következő németországi rallycross EB futamon, amely június 19-21. között rendeznek a Hamburg mellett található Esteringen.
A 24 éves pilóta hét év nemzetközi formaautós versenyzés után döntött a szakág váltás mellett és idén mutatkozott be a hazai rallycross bajnokság királykategóriájában, ahol három futam alatt már egy győzelmet és egy harmadik helyezést is elkönyvelhetett.
A vártnál gyorsabb fejlődés hatására Tamás úgy döntött, hogy nemzetközi bemutatkozását is előre hozza, és már a júniusi EB futamon rajthoz áll. A két értékelés közös lebonyolításának köszönhetően a magyar pilóta a szabadedzések és az előfutamok során a VB mezőnyével is összemérheti a tudását az autósport különböző kategóriájának bajnokaival, akár az aktuális rallycross és a korábbi rally világbajnok Petter Solberggel, vagy éppen a kétszeres DTM bajnok Mattias Ekströmmel is megmérkőzhet.
A miskolci versenyző számára most még nem a legnagyobb nevek legyőzése lesz a cél, hanem a tanulás és a hasznos tapasztalatok gyűjtése, hiszen eddigi rövid rallycrossos pályafutása során még nem versenyzett ilyen erős mezőnyben és a pálya is ismeretlen számára.
A minél eredményesebb szereplés érdekében természetesen a versenyautó is átesett némi fejlesztésen. Az 550 lóerős Skoda Fabia MKII-es kapott négy világbajnoki színvonalú Reiger gátlót, új fékeket, és a váltó végáttételen is változtattak a csapat szerelői, melyet egy teszt során már ki is próbáltak.

kiss pal tamas eb

A nemzetközi debütálás előtt még a magyar pontvadászatban is helyt kell állnia Kiss Pál Tamásnak. A következő fordulót az előttünk álló hétvégén rendezik azon a nyirádi pályán, amelyre korábban az EB mezőnye is többször ellátogatott.
Kiss Pál Tamás a KPT Mediának nyilatkozott:
„Nagy öröm számomra, hogy végre hivatalosan is bejelenthetem, hogy ott leszek a németországi EB futamon. Már nagyon várom, hogy ott álljak a rajtrácson és méltó módon képviselhessem a magyar színeket. Úgy érzem a hazai bajnokságban rengeteg hasznos tapasztalatot szereztem és remek csatákat vívtam, így magabiztosan mutatkozhatok be nemzetközi szinten is. Az aszfaltos részeken otthon érzem magam és a murvás részeken is sokat javultam már. Jelen pillanatban még egy nagyon hosszú út elején járunk, így elsősorban a tanulás lesz a célunk Németországban. Újoncnak számítok még ebben a szakágban, a mezőny is nagyon erős lesz és a pályán sem jártam még soha, így komoly kihívás előtt állok.
Úgy érzem most még nincs semmiféle eredménykényszer, de ettől függetlenül szeretnék minél jobb helyezést elérni. Ha sikerülne a legjobb tíz között végezni, akkor maximálisan elégedett lennék. A folytatásról még egy kicsit korai beszélni, de szeretném, hogy ha ez a bemutatkozás egy hosszú távú, sikeres nemzetközi szintű rallycross karrier első állomása lenne.”

'Ha futsz, mindig van mit ünnepelni!' - ez a mondat szerepelt több mint 10000 hölgy trikójának hátán. Ünnepelni valóban volt mit, hisz az idei már a jubileumi 20. Coca-Cola Testébresztő Női Futógála, s maga a Testébresztő program is most lépett túl az első évtizedén. A futó 'Nők napja' annyi hölgyet, kislányt, kismamát, nagymamát vonzott, mint eddig még soha (a tavalyi számhoz képest megint 2500-al többen jelentkeztek). Az időjárás igen változékony volt, sokszor erős szél fújt, viszont nem sütött nagy erővel a nap, leginkább a nyárfavirágzás zavarta a 10150 résztvevőt. A verseny rangidőse a 80 éves Sztarenszky Tiborné, Marika néni volt, aki hétfőtől már a nyári londoni 10 km-re készül.
A 2 km-t és az 5 km-t a pécsi volt öttusázó, a 35 éves Szatmári Adrienn nyerte. A 10 km-en viszont a 37 éves Staicu győzött, megismételte az egy hónappal ezelőtt a Vivicittán aratott elsőségét.

Simona Staicu, a győztes:
A recept egyszerű volt: szombaton egy hosszút, vasárnap pedig tempót akartam futni. Tegnap az 50 kilométeres országos bajnokságon nyertem, ma inkább az eltervezett iram jelentette a kihívást. Kis Zsanettel a rajt előtt azt beszéltük meg, hogy a táv első felét együtt futjuk. Abban maradtunk, hogy az utolsó ötezren majd eldől, ki bírja jobban. Öt kilométeren keresztül húztuk egymást, de éreztem, hogy jobban fogom bírni erővel. Rendkívül örülök mindkét győzelmemnek, remélem ez a sorozat két hét múlva Dél-Afrikában is folytatódni fog, a Comrades maratonon futok majd.

20. Coca-Cola Testébresztő Női Futógála

5 km eredmények:
1. Szatmári Adrienn – FutaPécs SE – 18:56
2. Csuta Dorottya – Pilisi Pegazusok S.m.e. – 19:15
3. Peszleg Dominika – FTC – 19:33

10 km eredmények:
1. Staicu Simona – Mogyoród – 37:18
2. Kis Zsanett – Budapest – 37:38
3. Rozsnyai Lilla – Füzesabony - 39:49

Mesébe illően sikerült Kiss Pál Tamás hazai ralikrosszos debütálása, hiszen a korábbi formaautós versenyző szinte végig hibátlan versenyzést bemutatva diadalmaskodott Máriapócson, ahol az elmúlt hétvégén rendezték az Országos Rallycross Bajnokság idei második fordulóját.
A KPT Media beszámolója szerint a 23 éves pilóta már az első vasárnapi szabadedzés során megmutatta, hogy ez alkalommal is komolyan kell vele számolni. A kezdeti lendület pedig később sem tört meg, ugyanis a tehetséges versenyzőnek sikerült megnyernie a saját előfutamát és az összetett tekintve is ő várhatta a legkedvezőbb pozícióból a folytatást csak úgy, mint két héttel korábban a Slovakiaringen.
A történet ezúttal azonban sokkal jobban alakult, hiszen a miskolci kiválóság hétfőn a második előfutamát is megnyerte és összesítésben is csak Kárai Tamás tudta őt felülmúlni. A harmadik előfutamban - akárcsak az elsőben - ismét összecsapott a két Tomi. A rajt Kárainak sikerült jobban, majd ezt az előnyt hibátlan autózással tovább növelte és meg is tartotta egészen a leintésig.
Összesítésben a három előfutam után Kiss Pál Tamás zárt az élen, így 16 bajnoki pontot kapott. Kotán, Kárai, Simon és Harsányi volt a további sorrend.
A keresztbeverések, a kiesések és a műszaki hibák miatt a nagyágyúk a páratlan sorszámú helyeken végeztek, így az elődöntőben igazi halálcsoport alakult ki: Kiss Pál Tamás, Kárai Tamás, Harsányi Zoltán és Wieszt Jankó is egy csoportba került.

kiss pal tamas mariapocs3

A várakozásoknak megfelelően, így az első elődöntő igazán kiélezett küzdelmet hozott melyből végül a Speedbox versenyzője került ki győztesen. A több nemzetközi sorozatban is futamgyőzelmet szerző pilóta mellett Harsányi Zoltán, Wieszt Jankó, Alois Höller, Kotán Péter és Simon Zoltán kvalifikálta magát a szuperdöntőbe.
A nap legjobban várt eseménye végül a vártnál kevesebb izgalmat hozott, de Tomi ezt egyáltalán nem bánta. Győzelme egy remek rajt után egyetlen pillanatig sem forgott igazán veszélyben, így az új kategóriában már a második versenyhétvégén felállhatott a dobogó legtetejére, akárcsak 2011-ben a GP3-ban, ahol Barcelonában szintén a második fordulóban diadalmaskodott újoncként.
„Azt hiszem, nyugodtan mondhatom, hogy sokáig emlékezetes marad ez a hétvége. Örülök, hogy az előrejelzések ellenére jó idő volt és sokan kilátogattak, hogy biztassanak bennünket. Nagy öröm, hogy a nálam jóval tapasztaltabb versenyzőkkel is fel tudtam venni a kesztyűt ezen a hétvégén. Kárai Tomival vívtam a legkiélezettebb csatákat, de a technika ördöge sokszor keresztbe tett neki ezúttal. A mai nap legizgalmasabb része az elődöntő volt, hiszen igazi halálcsoportba kerültem, de sikerült elsőként célba érnem. A szuperdöntő leintése után pedig fantasztikus érzés volt a dobogó legtetején állni. Hatalmas elismerés ez számomra és természetesen a csapat számára is. Jelen pillanatban azonban talán még ennél is fontosabb, hogy technikai hiba nélkül végigmentem és fontos tapasztalatokat szereztem. Rengeteget fejlődtem, de úgy gondolom, hogy még mindig van mit tanulnom, főleg a murvás részeken, illetve bizonyos versenyszituációkban. Alig várom, hogy újra autóba ülhessek és folytatódjon ez a tanulási folyamat!" – mondta el a verseny után Kiss Pál Tamás.

Kiss Pál Tamás karrierje nagy fordulatot vett, a miskolci pilóta elsősorban hazai pályán versenyez majd ebben a szezonban.
A KPT Média beszámolója szerint az utóbbi évek meghatározó magyar formaautós tehetsége szakágat vált, és a Magyar Országos Rallycross Bajnokságban áll rajthoz az előttünk álló idényben.
A jelenleg 23 éves versenyző 2000-ben kezdte gokartos pályafutását, majd 2008-ban debütált a nemzetközi formaautózás világában.
Az évek során folyamatosan haladt előre az általa választott úton, miközben olyan rangos szériákban ért el egyedülálló sikereket, mint a Brit Formula Renault 2.0, a GP3, vagy éppen az Auto GP.
Hét sikeres év után, a pályán elért eredmények ellenére a következő lépcsőfok, a Formula-1 közvetlen előszobáját jelentő sorozatok, jelen pillanatban
mégis elérhetetlennek tűnnek a miskolci pilóta számára, mivel a formaautózás átalakuló gazdasági háttere irreális követelményeket támaszt a versenyzők felé.
A kialakult helyzet persze nem érte teljes meglepetésként a magyar kiválóságot, aki számára évről évre egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy nem elég, ha az edzéseken és a versenyeken
nyújtja a maximumot.kiss pal tamas1

Tamás a 2014-es szezon során végül meghozta a döntést és az év végén fájó szívvel elköszönt a formaautózástól, hogy valamelyik zárt karosszériás sorozatban folytassa tovább versenyzői karrierjét.
Utolsó Auto GP-s szezonjában, búcsúzóul nyert három futamot, szerzett további hat dobogós helyezést, az egyéni értékelést pedig a második helyen zárta.
A tél folyamán a 23 éves tehetség ismét több sorozatból kapott megkereséseket.
Hosszas mérlegelést követően végül úgy döntött, hogy egy éles váltással afelé a ralikrossz felé veszi az irányt, amely számára egy szinte teljesen új közeget jelent.
Az elmúlt években olyan nagy nevek is hasonlóképpen gondolkodtak, és a ralikrossz mellett tették le a voksukat, mint Petter Solberg, Jacques Villeneuve, vagy éppen Mattias Ekström.
Közülük ketten is a pályaversenyzés világából érkeztek -Ekström jelenleg is aktív a DTM-ben- így különösen nagy érdeklődéssel várhatjuk, mit hoz a jövő Tamás számára.
Az említett kiválóságokkal ellentétben a miskolci versenyző azonban nem egyből a világbajnokságon kezdi majd el ralikrosszos karrierjét, hanem a hazai bajnokságban,
egy 560 lóerős Skoda Fabiával a Speedbox ASE színeiben vág bele pályafutása új fejezetébe. Hiába ugyanis a hosszú évek tapasztalata, a számtalan versenykilométer, a ralikrossz azért sok új
kihívás elé állítja majd a magyar autósport egyetlen monacói dobogósát.
Mindebből a magyar szurkolók csak profitálhatnak, hiszen a korábban megszokottnál jóval többször láthatják majd hazai környezetben, a máripócsi és a nyírádi pályán versenyezni Tamást, aki hosszútávon szeretné magát nemzetközi szinten is megmérettetni.
Az első versenyre szerencsére nem is kell olyan sokat várni, hiszen az OB már ezen a hétvégén a Szlovákiaringen elrajtol. Két héttel később, április első hétvégéjén, a Rabócsiringen pedig a hazai bemutatkozásra is sor kerül.
„Örülök, hogy végre hivatalosan is bejelenthetem, hogy a ralikrosszal egy új fejezet nyílik a pályafutásomban. A lehetőségeket mérlegelve végül azért döntöttünk emellett a szakág mellett, mert ebben látjuk leginkább a számunkra ideális jövőképet, a reális és elérhető célokat. Természetesen az sem volt utolsó szempont, hogy a ralikrossz népszerűsége világszerte folyamatosan növekszik, ami rengeteg lehetőséget rejt magában. Nyilván hiányozni fog azért a formaautózás, de az új versenygépem is több, mint 550 lóerős lesz és 1,9 másodperc alatt gyorsul százra.
Hiányérzetem nincs, mert úgy érzem mindent megtettem és eljutottam addig a formaautózásban, ameddig a lehetőségeim engedtek. Igyekeztem mindig a tudásom legjavát nyújtani és méltó módon képviselni a magyar színeket a nemzetközi versenyeken. Ezt tervezem a jövőben is, csak immár egy másik területen. Tudom, hogy számtalan új kihívással kell szembenéznem, és sok új apró trükköt kell elsajátítanom. Ebből kifolyólag eleinte a tanulásé lesz a főszerep, de idővel szeretnék majd beleszólni a győzelemért folyó csatákba is. Az egyre erősödő hazai bajnokság kiváló terepet kínál az első lépések megtételéhez. Az OB mellett pedig már idén tervezem, hogy egy-két VB futamon is rajthoz állok. A nem túl távoli jövőben viszont szeretnék majd teljes szezont futni a világbajnokságon." - mondta el a bejelentéssel kapcsolatban Kiss Pál Tamás.

Országos Rallycross Bajnokság 2015 versenynaptár:

1. futam:
2015. március 21-22. Szlovákiaring

2. futam:
2015. április 05-06. Rabócsiring

3. futam:
2015. május 24-25. Rabócsiring

4. futam:
2015. június 06-07. Nyírád

5. futam:
2015. szeptember 12-13. Greinbach

6. futam:
2015. október 03-04. Nyírád

7. futam:
2015. október 23-24. Rabócsiring

A III. kerületi TVE. női labdarúgócsapata vár minden focizni vágyó, 13 év feletti hölgyet és lányt.
Az egyesület fontosnak tarja a foci iránti alázatot, elkötelezettséget és ezt az edzéseken is megkövetelik.
A 7 éve alakult III. kerületi TVE női csapata a BLSZ nagypályás bajnokságának jelenlegi 2. helyezettje, ezzel pedig már biztos tagja a felsőházi rájátszásnak.
Az óbudaiak elég vegyes korosztállyal rendelkeznek, így garantált a könnyű beilleszkedés.
Az edzéseket kedden, csütörtökön és pénteken 17.30-tól tartják a III. kerület Kalap utca 1-ben.
Érdeklődni Pintér Patrik edzőnél a 70/866 7817-es telefonszámon, vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen lehet.

A SportMindenkinek.hu egy teljes funkciós sportportál. Folyamatosan bővülő kínálatunkban nemre, korra és eredményességre való tekintet nélkül, bárki megmutathatja magát.
A sport legyen öröm, a sport legyen mindenkié!

Emberi Erőforrások Minisztériuma

Friss hírek